راهنمای بهینه سازی و ارتقاء آگهی برای بازدید کنندگان و موتورهای جستجو

دهها برابر آگهی خود را بهتر نمایید و رتبه آن را در موتورهای جستجو، بهبود ببخشید

آگهی خود را بهتر نمایید و رتبه آن را در موتورهای جستجو بویژه گوگل، بهبود ببخشید

عنوان، شرح، عبارات کلیدی و تصویر مهمترین قسمتهای آگهی برای موتورهای جستجو مانند گوگل، به ترتیب عنوان، کلمات کلیدی و شرح هستند. تصویر آگهی مهمترین تاثیر را بر روی بازدید کننده می گذارد. تصویر نیز به صورت غیر مستقیم بر موتورهای جستجو تاثیر می گذارد.

بهینه سازی عنوان آگهی

مهمترین قسمت آگهی عنوان آن است چه برای موتورهای جستجو و چه برای بازدید کننده، عنوان آگهی باید تا حد امکان کوتاه و فاقد کلمات زائد باشد و در صورت امکان کلمات مهمتر قبل از بقیه قرار بگیرند مثلا در عنوان "طراحی وب سایت با بهترین قیمت و کیفیت "، بجز سه کلمه اول بقیه کلمات نباید در عنوان بیایند. همچنین با اضافه کردن چند کلمه که باعث شوند عنوان به صورت خاص به یک موضوع اشاره کند، عنوان بهتر می شود. مثلا "طراحی وب سایت ویژه شرکتها"

بهینه سازی کلمات کلیدی آگهی

کلمات کلیدی را با ترتیب اهمیت قرار دهید، برای انتخاب کلمات کلیدی، باید خودتان را جای مشتری بگذارید و ببنید اگر مشتری بودید با چه عباراتی این آگهی را جستجو می کردید.

انتخاب کلمات کلیدی می توانید از ابزارهایی مانند ابزار کلمات کلیدی گوگل که لینک آن در زیر موجود است، استفاده نمایید

ابزار کلمات کلیدی گوگل

عبارات کلیدی را در شرح آگهی استفاده کنید، برای این کار بهتر است که عبارات را در لا به لای متن استفاده نمایید، نه اینکه آنها را پشت سر هم در متن قرار دهید.

بهینه سازی شرح آگهی

شرح آگهی را مفید و مختصر بنوسید، همانطور که قبلا هم ذکر شد از کلمات کلیدی در شرح استفاده نمایید، شرح آگهی را حتما خودتان بنوسید و از کپی کردن متن از جای دیگر خودداری نمایید چرا که موتورهای جستجو متنهای کپی شده را تشخیص می دهند و اعتبار کمتری برای آنها قائل می شوند. سعی کنید که شرح یا قسمتهای دیگر آگهی ، غلط املایی نداشته باشد مثلا کلمات به هم نچسپند و حدالامکان قواعد نگارش رعایت شده باشد اگر شرح آگهی طولانی است بهتر است که آن را در چند پاراگراف تنظیم کنید.

بهینه سازی تصویرآگهی

تصویر مناسب و مرتبط با آگهی می تواند تاثیر زیادی در جلب توجه و بهبود آن در موتورهای جستجو داشته باشد برای آگهی حتما یک یا چند تصویر انتخاب نمایید، برای انتخاب تصویر می توانید از جستجوی تصاویر گوگل با لینک زیر استفاده نمایید

جستجوگر تصاویر گوگل

توجه داشته باشید اگر آگهی شما تصویر نداشته باشید در نیاپرداز نسبت به بقیه آگهی های تصویر دار، پایین تر قرار می گیرد و پایین قرار گرفتن آگهی در موتورهای جستجو نیز تاثیر منفی دارد

بهینه سازی بیشتر آگهی

بهینه سازی لینک به آگهی

شاید شنیده باشید که اساس کار موتورهای جستجو بویژه گوگل بر اساس لینک ها است به این معنی که آنها لینکهای مرتبط به هم را جمع آوری می کنند و بر اساس آنها مشخص می کنند که هر صفحه چقدر اعتبار دارد و نسبت به بقیه صفحات در نتایج جستجو، باید بالاتر باشد یا پایین تر. گذاشتن لینک به آگهی می تواند تاثیر فوق العاده زیادی در بهبود رتبه آگهی شما داشته باشد برای اینکار می توانید از وب سایت یا وبلاگ خود به آگهی تان لینک بدهید، هر چقدر تعداد لینکها بیشتر باشد، نتیجه بهتری می گیرید اگر سایت یا وبلاگ ندارید می توانید براحتی و در عرض چند دقیه یک وبلاگ درست کنید سایتهای زیادی هستند که به رایگان امکان ساختن وبلاگ را به شما می دهند ، لینک یکی از آنها را در زیر می توانید ملاحظه نمایید.

ایجاد وبلاگ در بلاگفا

آگهی قدیمی تر اعتبار بیشتری دارند

هر چه از آگهی شما زمان بیشتری گذشته باشد، اعتبار بیشتری در موتورهای جستجو پیدا می کند، بسیار مهم است که عنوان آگهی که بیشتر از یک هفته از آن گذشته است را تغییر ندهید در صورت تغییر عنوان آگهی آدرس آن در نیازپرداز نیز عوض می شوند و در نتیجه برای موتورهای جستجو، صفحه جدید محصوب می شود، و اعتبار قبلی صفحه از بین می رود این مورد برای قسمتهای دیگر آگهی مانند شرح و اطلاعات تماس، صدق نمی کند ، شما براحتی می توانید سایر قسمتهای آگهی را در هر زمان عوض کنید در صورت امکان آگهی های قدیمی خود را حذف نکنید و در صورت لزوم فقط آنها را ویرایش نمایید.

بروز کردن آگهی

بروز کردن آگهی باعث می شود که آگهی هم در نیازپرداز و هم در موتورهای جستجو بالاتر قرار بگیرد، در صورت امکان هر روز یا هر چند روز یکبار آگهی تان را بروز نمایید.

نحوه عملکرد آگهی های ویژه در گوگل و سایر موتورهای جستجو

صد ها هزار آگهی در نیازپرداز هستند که به صورت رایگان ثبت شده اند و معدودی از آنها نیز ویژه هستند، آگهی های ویژه همیشه نسبت به رایگان در مکان بالاتری قرار می گیرید و لینک آنها در بیشتر صفحات نیازپرداز وجود دارد ، بنابراین موتورهای جستجو اعتبار بیشتری به آنها می دهند همچنین نیازپرداز بهینه سازی و اقدامات لازم برای بهتر شدن آگهی های ویژه را به کار می گیرد، کاملا به نفع شماست که آگهی تان را ویژه نمایید و از این مزایا بهره مند شوید. از مزایای دیگر آگهی های ویژه است که که در کنار آنها بنر ها و همچنین آگهی ها مرتبط که ممکن است مربوط به رقبای شما باشد، نشان داده نمی شوند .